Ford Mondeo universāls ar unikālu hibrīdmotoru

Atklāts uzlabotais Ford Mondeo universāls ar unikālu hibrīdmotoru 

  • Briseles autoizstādē Beļģijā atklāts uzlabotais Ford Mondeo modeļu piedāvājums – tajā skaitā jaunais un plašais Mondeo Hybrid universāls
  • Uzlabota izsmalcinātā Mondeo Hybrid benzīna-elektriskā piedziņas tehnoloģija, lai nodrošinātu vēl precīzāku darbību. Piedāvājumā arī Ford divu litru EcoBlue dīzeļmotors un astoņu pakāpju automātiskā ātrumkārba
  • Mondeo adaptīvās kruīza kontroles tehnoloģijā tagad ietverta Stop & Go funkcija, modelī ieviests arī inteliģentais ātruma ierobežotājs, lai atvieglotu auto vadīšanu uz šosejas un lēnas satiksmes apstākļos
  • Izmaiņas virsbūvē un salonā, kā arī materiālu uzlabojumi Mondeo Hybrid, Titanium, ST-Line un Vignale modeļu pircējiem sniedz vēl izteiktākus premium iespaidus

ĶELNE, Vācija, 2019. gada 18. janvārī – Šodien Briseles autoizstādē Beļģijā atklāts uzlabotais Ford Mondeo ar elegantām un jaunām virsbūves un salona detaļām, kā arī pirmo reizi prezentēts jaunais Hybrid Wagon universāls.

Jaunais Mondeo Hybrid ir unikāls piedāvājums savā segmentā, un tagad tas komplektācijā ar benzīna-elektrisko motoru sniedz vēl izsmalcinātākus braukšanas iespaidus.

Citi būtiski Mondeo piedziņas tehnoloģijas uzlabojumi:

  • Ford Mondeo iebūvēto uzlaboto divu litru EcoBlue dīzeļmotors, kas nodrošina visērtāko braukšanu lielos attālumos
  • Mondeo pirmo reizi uzstādītā Ford jaunā un inteliģentā astoņu pakāpju automātiskā ātrumkārba, kas ātrumu pārslēgšanu pielāgo braukšanas stilam, lai gaitu padarītu vēl izsmalcinātāku, un ir vadāma ar stilīgu un ergonomisku rotējošo pārslēgu

Ar Stop & Go modernizētā adaptīvā kruīza kontrole un inteliģentais ātruma ierobežotājs pievienojas Mondeo izsmalcinātajai autovadītāja palīgsistēmu plejādei, lai  lai atvieglotu auto vadīšanu uz šosejas un lēnas satiksmes apstākļos.

"Ar izsmalcināto automātisko transmisiju un spēju uzsākt braukšanu klusi Ford Mondeo Hybrid piedāvā unikālus braukšanas iespaidus. Ņemot vērā arī zemu CO2 izmešu benzīna motora sniegtos ieguvumus, prognozējam, ka Hybrid veidos līdz 50 procentiem no pārdoto auto apjoma," sacīja Ford of Europe Mārketinga, pārdošanas un klientu apkalpošanas nodaļas viceprezidents Rolants de Vārds [Roelant de Waard]. "Vienlaikus mēs pirmo reizi piedāvājam pilnīgi jaunu dīzeļa piedziņas tehnoloģiju ar SCR (selektīvās katalītiskās samazināšanas) tehnoloģiju, lai izpildītu un pārsniegtu jaunāko Euro 6d Temp izmešu standartu prasības, un šim modelim ir pieejama arī pilnīgi jauna astoņu pakāpju automātiskā ātrumkārba."

Kopš Ford vismodernākajā montāžas cehā Valensijā, Spānijā ražoto Mondeo ceturtās paaudzes modeļu nonākšanas tirgū 2015. gadā Ford Eiropā ir pārdevis vairāk nekā 250 000 Mondeo automobiļu.

Universāla daudzpusīgums. Hibrīda efektivitāte

Klientiem, kuriem nepieciešams lielākas kravnesības auto, jaunais Mondeo Hybrid universāls nodrošina lielāku nobraucamo attālumu un brīvību, ko sniedz tradicionālais iekšdedzes motors apvienojumā ar elektriskās piedziņas tehnoloģijas izsmalcinātību.

Pašuzlādes Mondeo Hybrid gan versijā ar universāla, gan kupejas četrdurvju virsbūvi spēj nodrošināt pārvietošanos ar elektrību un piedāvā izsmalcinātu klusas iedarbināšanas funkciju, sevišķi pilsētas režīmā un lēnas satiksmes apstākļos. Piedziņas tehnoloģija novērš gan bažas saistībā ar nobraucamo attālumu, gan nepieciešamību akumulatora uzlādei izmantot ārējus elektrības avotus.

Mondeo Hybrid jaunākās paaudzes piedziņas tehnoloģijas vadības programmatūra nodrošina laidenu, vienmērīgu reakciju uz paātrinājuma pieprasījumu, nodrošinot izsmalcināts braukšanas iespaidus. Turklāt uzlabotā piedziņas tehnoloģijas programmatūra ir efektīvāka, izmantojot motora griezes momentu, lai nodrošinātu lielāku degvielas ekonomiju un veiktspēju – nemanāmi pielāgojot pārnesuma koeficientu, lai izmantotu visaugstāko motora griezes momentu pie vismazākajiem motora apgriezieniem.

Hibrīda piedziņas tehnoloģija nodrošina 187 ZS jaudu un apvieno īpaši izstrādāto divu litru Atkinsona cikla benzīna motoru; elektromotoru, ģeneratoru; 1,4 kWh litija jonu akumulatoru, kā arī Ford izstrādātu automātisko transmisiju ar jaudas sadali, kas pielāgojas mainīgā režīmā ekspluatētajai transmisijai.

Reģeneratīvā bremzēšanas tehnoloģija saglabā līdz 90 procentiem parasti bremzēšanas laikā zaudētās enerģijas un izmanto to akumulatora uzlādei, nodrošinot prognozēto CO2 izmešu daudzumu no 96 g/km un degvielas ekonomiju no 4,2 l/100 km četrdurvju versijai un prognozēto CO2 izmešu daudzumu no 101 g/km degvielas ekonomiju no 4,4 l/100 km universālam.* 

Citas izstrādātās tehnoloģijas, lai palīdzētu autovadītājiem optimizēt efektivitāti, nemazinot komfortu:

  • Ford SmartGauge saskarne degvielas un enerģijas patēriņa uzraudzīšanai, ietver tādas funkcijas, kā Brake Coach, kas veicina pakāpenisku bremzēšanu, lai palīdzētu atgriezt akumulatorā lielāku enerģijas daudzumu
  • Elektriskais stūres pastiprinātājs; un elektriskais gaisa kondicionieris, piedziņas mehānisma dzesēšanas un vakuuma sistēmas, kas ievērojami samazina pret motoru vērsto pretestību
  • Īpaši izstrādāta izplūdes gāzu siltuma reģenerācijas sistēma kas veicina ātrāku salona sasildīšanu

Jaunā Mondeo Hybrid universāla virsbūve nodrošina 403 litru kravas tilpumu zem kravas pārsega, nenolokot aizmugurējos sēdekļus, bet līdz 1508 litriem, kad aizmugurējie sēdekļi ir nolocīti, savukārt plakana kravas nodalījuma grīda atvieglo lielu vai masīvu priekšmetu iekraušanu un izkraušanu. Papildu mantu glabāšanas nodalījums ir zem kravas nodalījuma grīdas.

Augstākā līmeņa versija Mondeo Hybrid Vignale tagad ir pieejama gan universāla, gan četrdurvju izpildījumā.

Spēcīgs un izsmalcināts

Pirmo reizi Mondeo iebūvēts Ford uzlabotais divu litru EcoBlue dīzeļmotors, nodrošinot lielākam motoram ierastus veiktspējas radītājus, kā arī degvielas ekonomiju un nelielu CO2 izmešu daudzumu, kas ir kā sinonīms mazākam motora tilpumam. Divu litru EcoBlue motors ir pieejams ar šādiem rādītājiem:

  • 120 ZS, paredzamais CO2 izmešu daudzums 117 g/km un degvielas patēriņš: no 4,5 l/100 km
  • 150 ZS, paredzamais CO2 izmešu daudzums 118 g/km un degvielas patēriņš: no 4,5 l/100 km
  • 190 ZS, paredzamais CO2 izmešu daudzums 130 g/km un degvielas patēriņš: no 4,9 l/100 km

Integrēta ieplūdes sistēma, kas nodrošina vienmērīgu gaisa sadali; zemas inerces turbokompresors, kas uzlabo darbību, kad motors darbojas ar zemiem apgriezieniem; un augstspiediena degvielas iesmidzināšanas sistēma, kas ir ātrāk reaģējoša, klusāka un piedāvā precīzāku degvielas padevi nekā iepriekšējie divu litru TDCi dīzeļmotori, tādējādi palīdzot izpildīt jaunāko un stingro Euro 6d Temp izmešu standartu prasības. Standarta SCR izmešu pēcapstrāde nodrošina vēl lielāku NOX samazinājumu.

Ford jaunā astoņu pakāpju automātiskā transmisija, kas pieejama ar 150 ZS un 190 ZS divu litru EcoBlue motoriem, izstrādāta, lai vēl vairāk optimizētu degvielas ekonomiju un nodrošinātu reaģējošu darbību un laidenu, ātru pārnesumu pārslēgšanu. Transmisijas funkcijas:

  • adaptīvā pārnesumu pārslēgšanas plānošanas sistēma, kas izvērtē konkrētā autovadītāja braukšanas stilu, lai optimizētu pārnesumu pārslēgšanas laikus. Sistēma var uztvert augšup un lejup ejošus slīpumus un asus līkumus, attiecīgi pielāgojot pārnesumu pārslēgšanu, lai nodrošinātu stabilāku, patīkamāku un izsmalcinātāku vadību;
  • adaptīvā pārnesumu pārslēgšanas kvalitātes kontrole, kas izvērtē automobiļa un apkārtējās vides informāciju, lai palīdzētu noregulēt sajūga spiedienu, nodrošinot plūstošu pārnesumu pārslēgšanu. Šī tehnoloģija var arī pielāgot pārnesumu pārslēgšanas vienmērīgumu braukšanas stilam.

Pieejama ir arī sešpakāpju manuālā transmisija, un Mondeo modeļus ar divu litru EcoBlue motoriem var aprīkot ar Ford inteliģento pilnpiedziņas tehnoloģiju, kas mēra, cik labi automobiļa riteņi nodrošina saķeri ar ceļa virsmu, un griezes momenta sadali starp priekšējiem un aizmugurējiem riteņiem attiecībā 50/50 var pielāgot nepilnu 20 milisekunžu laikā jeb divdesmit reizes ātrāk nekā samirkšķināt acis, rezultātā nodrošinot labāku saķeri, sevišķi uz slidena ceļa.

Joprojām pieejams ir arī Ford 165 ZS 1,5 litru EcoBoost benzīna motors, kas nodrošina CO2 izmešu daudzumu no 150 g/km un degvielas ekonomiju no 6,5 l/100 km, ko veicina integrētais izplūdes kolektors un ar ūdeni dzesējamās ieplūdes uzpūtes dzesētāja tehnoloģijas.

Biznesa stils un darba kvalitāte

Elegantie Mondeo virsbūves un salona uzlabojumi pastiprina četru durvju, piecu durvju un universāla modeļiem premium un biznesa klases pievilcību, vienlaikus izceļot vizuālo atšķirību no Mondeo variantiem, tajā skaitā Titanium, ST-Line un Vignale.

Mūsdienīgais un jaunais priekšdaļas dizains ietver:

  • Uzlabotu augšējo trapeces formas resti ar vizuāli dziļāku efektu; hromētu horizontālā stieņa apstrādi Titanium modeļiem; melnu, tehnisku griezumu apdari ST-Line modeļiem; un ekskluzīvu satīna sudrabotu V-veida apdari Vignale modeļiem
  • Atjaunots apakšējās restes dizains, kas saplūst ar jauno miglas lukturu rāmjiem Titanium un Vignale modeļiem un robežojas ar sportiskiem spārniņiem ST-Line modeļiem
  • Jauns miglas lukturu un LED dienas gaismas lukturu dizains
  • Sportiska, jauna bampera forma ar izteiktāku apakšējo spoileri

Starp aizmugures daļas dizaina uzlabojumiem jāmin C formas aizmugurējie lukturi, kas krustojas ar stilīgu pilna platuma satīna sudrabotu aplikācijas vai hroma apdari, turklāt Mondeo turpina demonstrēt slīpu sānisku profilu, kas veidots tā, lai radītu "vizuāla viegluma" iespaidu, izliektu [power-dome] motora pārsegu un slim-line priekšējo lukturu dizainu.

Tagad Mondeo pircējiem tiek piedāvāts vairāk izvēles iespēju sava automobiļa personalizēšanai. Pieejami jauni 17 un 18 collu vieglmetāla disku dizaina veidi, kā arī premium līmeņa 19 collu vieglmetāla disku apstrāde ar šķidro alumīniju. Kā jaunas un atšķirības virsbūves krāsas jāmin tikai Vignale pieejamā Blue Panther, tikai ST-Line pieejamā Stealth pelēkā un Urban Teal, kas pieejama visiem Mondeo modeļiem.

Mondeo atjaunotie salona elementi ietver jaunus sēdekļu audumus, jaunas durvju rokturu aplikācijas un jauni dekoratīvie elementi, kas pieejami tikai Titanium, STLine un Vignale modeļiem.

Rotējošā ātrumu pārslēga uzstādīšana ar Ford astoņu pakāpju automātisko transmisiju aprīkotajos modeļos atbrīvo papildu vietu viduskonsolē, kur ērti ierīkota USB pieslēgvieta mobilo ierīču vai mobilo informācijas nesēju uzlādei.

Uzlabota ir arī salona apdare, par ko liecina augstāka dizaina, montāžas un apdares kvalitāte starp viduskonsoli un instrumentu paneļa komponentēm, kas sportiskajai, pilota kabīnei līdzīgajai vadītāja vietai piešķir vēl izteiktāku sportiskuma sajūtu.

Braukšana bez piepūles

Tagad Mondeo pieejama arī adaptīvā kruīza kontroles tehnoloģija, ar kā palīdzību automātiski noturēt ērtu attālumu aiz priekšā braucošā automobiļa un kas uzlabota ar papildu Stop & Go funkcionalitāti.

Līdz ar Ford astoņu pakāpju automātiskās transmisijas ieviešanu pieejamā Stop & Go funkcija spēj pilnībā apstādināt automobili lēnas satiksmes apstākļos un automātiski uzsākt braukšanu, ja stāvēšanas ilgums ir mazāks par 3 sekundēm. Ja stāvēšanas ilgums ir lielāks par 3 sekundēm, lai uzsāktu braukšanu, autovadītājs uz stūres var nospiest atsākšanas pogu vai viegli nospiest gāzes pedāli, ievērojami uzlabojot komfortu lēnas satiksmes apstākļos.

Pirmo reizi Mondeo iebūvētais inteliģentais ātruma ierobežotājs apvieno Ford ātruma ierobežotāja un ceļa zīmju atpazīšanas tehnoloģijas, un tas var palīdzēt automātiski pielāgot automobiļa maksimālo ātrumu, lai nodrošinātu mainīgo ātruma ierobežojumu ievērošanu. Sistēmā tiek izmantota pie priekšējā stikla piestiprināta kamera, kas uztver ceļa zīmes un, tiklīdz maksimālais iestatītais ātrums pārsniedz ceļa zīmē noteikto ierobežojumu, tā attiecīgi palēnina automobiļa ātrumu. Kad ātrums palielinās, sistēma ļauj autovadītājam palielināt ātrumu līdz iepriekš iestatītajam, ja vien tas nav lielāks par spēkā esošo ātruma ierobežojumu.

Ford komunikācijas un izklaides sistēma SYNC 3 ļauj Mondeo autovadītājiem pārvaldīt skaņas sistēmu, navigācijas sistēmu un klimata funkcijas, kā arī pievienotos viedtālruņus, izmantojot vienkāršas balss komandas. SYNC 3 ar 8 collu skārienjūtīgo ekrānu, kurā komandas var ieslēgt ar piespiešanas un vilkšanas žestiem, ir savietojams ar Apple CarPlay un Android Auto™.

"Jaunā Mondeo pirmo reizi iebūvētas arī dažādas pusautonomas funkcijas. Vai tā būtu stresa mazināšana sastrēgumos, automātiski sekojot priekšā braucošajam automobilim, vai palīdzība autovadītājiem izvairīties no naudas soda par ātruma pārsniegšanu, izmantojot mūsu inteliģentā ātruma ierobežotāja tehnoloģiju, katrs mūsu uzlabotā Mondeo aspekts ir izstrādāts, lai padarītu braukšanu vieglāku, relaksējošāku un ērtāku," sacīja de Vārds. "Mondeo Hybrid piedāvā nepārvaramu alternatīvu dīzeļu piedziņas tehnoloģijai, ko uzņēmumu autoparki un privātie klienti var izmantot, gan izvēloties universāla, gan četru durvju versijas."