LEĢENDĀRĀ IKONA FORD MUSTANG DRĪZ LATVIJĀ

JAUNAIS 'FORD MUSTANG' DRĪZ IERADĪSIES ARĪ LATVIJAS TIRGŪ

"Ford" iepriecinājis auto entuziastus visā pasaulē, prezentējot pilnīgi jauno "Mustang" modeli. Ilgi gaidītā septītā paaudze sasniegusi līdz šim augstāko punktu tehnoloģiskajā progresā, apvienojot digitālas inovācijas ar "muskuļauto" kulta V8 vai 2,3 litru "Turbo" dzinējiem.

FORD MUSTANG

FORD MUSTANG

FORD MUSTANG

FORD MUSTANG DARK HORSE

Pavisam drīz Latvijā ieradīsies septītās paaudzes "Ford Mustang". Pirmā modeļa debija notika 1964. gadā ASV, Ņujorkā. Tā radīja vēl nebijušu sportisko auto kultu. Tagad tas ir pārdotākais sportiskais auto pasaulē – piegādāto vienību skaits pārsniedz 10 miljonus.

"Ford Mustang" ir pazīstams ar savu unikālo dizainu, kas izceļas uz citu spēkratu fona. No pirmā skatiena jaunā "Mustang" ārienē redzamas līdzības ar tā priekšteci, tomēr septītās paaudzes modelis izstrādāts pilnībā no jauna. Dizaineri ir saglabājuši agresīvā veidola eksterjera formas un papildinājuši tās ar elegantiem akcentiem, piemēram, trīs joslu LED lukturiem, kuri kalpo kā atsauce uz klasisko modeļu optiku.

Pilnībā jaunais "Mustang" tiek piedāvāts 11 eksterjera krāsu variantos, kuru vidū ir arī divi jauni toņi – "Vapor Blue" un "Yellow Splash". Būs pieejams arī pilnīgi jauns vieglmetāla disku klāsts – no 17 collām bāzes modeļiem līdz 19 collām "GT" modeļiem, bet par papildu maksu varēs iegūt arī 20 collu diskus.
"Ford Mustang" 60 gadu laikā kļuvis par kulta simbolu ne tikai amerikāņu kultūrā, bet arī plašajā auto pasaulē. Ikoniskais "Mustang" ir redzams neskaitāmās Holivudas filmās, to iecienījušas slavenības un auto entuziasti. Tas ir ieguvis īpašu statusu, un jaunais modelis veiksmīgi turpina šo stāstu," stāsta Valdis Priekulis, "Ford" zīmola vadītājs Latvijā.

Aiz izteiksmīgā ārējā silueta slēpjas tehnoloģiski vismodernākais, uz vadītāja komfortu orientētais salons, kāds līdz šim ir bijis jebkurā "Mustang" modelī. Interjera dizainā iedvesma gūta no iznīcinātāju lidmašīnu vadības paneļa, apvienojot skārienjutīgos risinājumus ar fiziskām pogām un slēdžiem.

Vadītāja rīcībā ir divi izliekti augstas izšķirtspējas displeji, kurus iespējams ātri pielāgot, lai vadītājs redzētu visu nepieciešamo informāciju. Aiz stūresrata atrodas 14,2 collu digitālais mērinstrumentu panelis, kas vizuāli savienots ar 13,2 collu centrālo displeju. Par displeju darbību atbild "Ford Sync4" operētājsistēma, kas nodrošina arī bezvadu "Apple CarPlay" un "Android Auto" savienojamību.

Centrālajā konsolē pieejama bezvadu uzlādes platforma viedierīcēm, savukārt augstu novietotās USB ligzdas atvieglo videoreģistratora un citu ierīču uzlādi, vienlaikus mazinot vadu jūkli salonā. Aprīkojuma sarakstā atrodama arī "Bang&Olufsen" audio sistēma, kas īpaši optimizēta tieši šim modelim.

"Mustang" kalpo kā būtisks vēstures stūrakmens, jo 60. gados šis modelis radīja jaunu "pony car" automobiļu klasi, kas ietvēra pieejamas un kompaktas kupejas un kabrioletus ar sportisku ievirzienu. Vēlāk citi zīmoli radīja virkni konkurentu, tomēr "Mustang" ir viens no retajiem, kas auto entuziastu mīlestību bauda arī šodien. Tas ir vienīgais šīs klases modelis, kas visas šīs desmitgades ar regulāriem uzlabojumiem un modernizāciju tiek ražots bez pārtraukuma. Un joprojām pieejams ar V8 dzinēju," norāda Valdis Priekulis.

Jaunais "Ford Mustang" pieejams kā kupejas, tā arī kabrioleta versijā. Tā dzinēju paletē būs gan 315 ZS jaudīgs 2,3 litru četrcilindru "EcoBoost" turbomotors, gan arī "Coyote" 5,0 litru V8 dzinējs "GT" versijā, kas attīstīs 480 ZS. Būtiski, ka "EcoBoost" un "GT" versijas eksterjers atšķirsies. V8 dzinēja gadījumā ir lielāks radiatora dekoratīvais režģis, masīvāks difuzors, četri izplūdes sistēmas uzgaļi un motora pārsegā iestrādātas ventilācijas atveres, kā nebūs mazākā dzinēja modeļa versijai.

Abi agregāti tiks sajūgti ar 10 pakāpju automātisko pārnesumkārbu, savukārt V8 motoram paredzēta arī sešpakāpju manuālā transmisija. Visi "Mustang" būs pieejami ar aizmugurējo riteņu piedziņu.

"Laikā, kad daudzi mūsu konkurenti pārtrauc iekšdedzes automobiļu ražošanu, mums ir īpašs prieks prezentēt jauno "Mustang"," sacīja "Ford Motor Company" izpilddirektors Džims Fērlijs.

Sevišķi prasīgiem klientiem "Ford" sarūpējis īpašu "Dark Horse" versiju, kas radīta trases apstākļiem. Modificētais V8 dzinējs ieguvis unikāli izstrādātu kloķvārpstu un kaltos virzuļus no sestās paaudzes "Shelby GT500" un spēj attīstīt 500 ZS.

Lai uzlabotu gaitu, "Mustang" apgādāts ar optimizētu balstiekārtu un jaunu stūres mehānismu, kas nodrošina lielāku atsaucību. "Ford" inženieri ieviesuši arī vairākas jaunas funkcijas. Viena no tām ir "Remote Rev" tehnoloģija, kas ļauj palielināt apgriezienus un rūcināt dzinēju attālināti ar automašīnas atslēgu, lai izbaudītu izplūdes sistēmas skaņu. Tāpat būs pieejama arī elektroniskā rokas bremze, kas atvieglos sānslīdes veikšanu.

Atkarībā no izvēlētās versijas "Mustang" var būt aprīkots ar ierobežotas slīdes diferenciāli, paaugstinātas veiktspējas "Brembo" bremzēm, "Recaro" sēdekļiem, aktīvo izplūdes sistēmu un "Ford MagneRide" aktīvo balstiekārtu. Lai patīkamāk būtu braukt pa nekvalitatīviem ceļiem, tam pieejama "Active Pothole Assist" sistēma, kas automātiski veic izmaiņas amortizācijas regulējumā, lai palīdzētu izvairīties no riepu un disku bojājumiem.

Latvijā jaunais "Ford Mustang" ieradīsies šī gada otrajā ceturksnī.